Dzień dobry w czwartek 😊 Dziś czeka nas pracowity dzień 😊
Przed nami zajęcia z języka polskiego i matematyki.
Potraficie już dodawać i odejmować do 20. Poznaliście wiele
liter. Pięknie czytacie i piszecie.
Na dzisiejszej lekcji będziemy ważyć różne przedmioty "szacunkowo" za
pomocą wieszaka i za pomocą wagi. Poznacie też Bartka i Rafała, o których
później będziemy rozmawiać 😊
Gotowi do pracy?
Zaczniemy od matematyki 😊
Spójrz na zad. 1 na 32 stronie.
Potrafisz
odczytać, który przedmiot jest lżejszy a który cięższy?
lżejszy - waży mniej
cięższy - waży więcej
Co powiesz o psie? 😉
Rodzaje wag
Aby zważyć coś
precyzyjnie potrzebujemy wagi.
W zależności od tego,
co chcemy zważyć, wagi są różne.
zad. 2 str. 32
Przyjrzyj się wagom
Gdzie można je potkać?
Co można na nich zważyć?
Jak waży się na takich wagach?
Obejrzyj prezentacje 😊 Kliknij na link
Dziś rzadko spotykamy
już wagę szalkową - wagę, która na dwóch ramionach ma talerzyki.
Pomiędzy nimi jest stojak.
Pomiędzy nimi jest stojak.
Na jednym talerzyku
kładło się to, co należało zważyć, na drugim odważniki (ciężarki).
Jednostką miary do określania wagi jest kilogram.
Jednostkę tę można zapisać skrótem:
kg
Pora na zabawy w ważenie. Jeśli masz w domu wagę łazienkową-
zważ siebie.
Na wadze kuchennej zważ np. jabłko i marchewkę.
Na wadze kuchennej zważ np. jabłko i marchewkę.
Co jest cięższe? Co lżejsze?
Zerknij ponownie na podręcznik z matematyki – zadanie 1 na
33 stronie😊
I czas na gry 😊 Życzę miłej zabawy w ważenie 😉
Kliknij w link :)
I JESZCZE TUTAJ :)
Udało się ? 😊 czas na małą przerwę 😊
I wracamy do zadań 😊 Otwórz ćwiczenia na stronie 30. Wykonaj
zadanie 1 i 2.
zadanie dla chętnych – strona 80! 😊
😊 😊
To już koniec zadań z matematyki na dziś 😊
Czas na język polski 😊
Ale wcześniej zrób sobie małą przerwę 😊
Może zjesz coś dobrego? Porozmawiasz z kimś? Poskaczesz? Zobaczysz co dzieje
się na podwórku? 😉 Poprzeciągaj się i jak będziesz gotowy wróć
do mnie 😉
Zaczynamy!
Otwórz podręcznik z języka polskiego na 30 stronie 😊
Zobacz jaka jest kolorowa!
Poproś kogoś, a jeśli potrafisz – przeczytaj sam informacje
o chłopakach 😊 To Bartek i Rafał 😊
Następnie wykonaj zadanie 1 – opowiedz komuś, kto jest w
pobliżu o tym co dzieje się na ilustracjach 😊
Na następnej stronie autor przedstawił nam plan dnia Bartka
i Rafała 😊 Przyjrzyj się mu i pomyśl – co chłopcy robią
razem? A co osobno?
Jak dobrze obejrzałeś wszystkie obrazki na pewno z łatwością
wykonasz to zadanie 😊
Jeśli masz problem z czytaniem - poproś kogoś, aby przeczytał Ci polecenia ;)
Czy któreś z ich zajęć jest Ci znajome? Podobnie spędzasz
czas? Teraz co trudne, prawda? Ale jesteśmy kreatywni i mamy głowy pełne
pomysłów, więc na pewno potrafimy wymyślić takie zabawy, w które możemy pobawić
się blisko domu 😉 Ciekawe jak Wy spędzacie Wasz wolny czas
teraz, jak nie chodzimy do szkoły?
Spróbuj dopasować zdania i wyrazy do zdjęć😉
Jeśli będziesz mieć problemy z odczytaniem zdań – dobrze się przyjrzyj i
odszukaj dokładnie takie samo zdanie lub wyraz 😉
Życzę powodzenia 😊
Zbliżamy się do końca lekcji 😊
Ostatnie zadanie dla Was na dziś to: Otwórz ćwiczenia na
stronie 30 i wykonaj zadanie 2.
Zapisz w zeszycie jak najwięcej nazw przedmiotów, które
widzisz na obrazku – wybierz te, które składają się z liter, które już znasz 😉
Poproś kogoś bliskiego, aby przesłał mi zdjęcie wykonanego zadania 😊
Dziękuję Wam za wytrwałą pracę i do jutra 😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz