środa, 6 maja 2020

Dodawanie do 20 z przekraczaniem progu dziesiątkowego.

Dzień dobry w czwartek 😊 Widzimy się dziś na Teams – cieszycie się? Mam nadzieję, że uda nam się zobaczyć i porozmawiać o tym co ciekawego wydarzyło się w ciągu tygodnia 😉

Dziś dzień matematyczno-przyrodniczy 😊

Znacie już liczby od 0 do 20. Coraz lepiej dodajecie i odejmujecie do 20. Dziś będziemy tylko dodawać, ale poznamy nowy sposób dodawania. Bądź uważny, a na pewno zrozumiesz dzisiejszą lekcję 😊

Na początek rozgrzewka:

Pamiętasz nasze pary liczb? Mówiłam, że będę was budzić o 2 w nocy i będziecie musieli je znać? 😉 Powtórzmy to!

Zabawa:

                                                                          
         

Pary liczb to:


Udało się? Brawo!

Zacznijmy od filmu – proszę obejrzyj go i wysłuchaj bardzo uważnie 😊

                                                                                

I co? Jest to dla Ciebie zrozumiałe? Jeśli nie – nie martw się – gdy wrócimy do szkoły wszystko sobie powtórzymy!

Otwórz teraz podręczniki na stronie 40😊

PODRĘCZNIK

Poproś kogoś bliskiego, aby pomógł Ci przeczytać informacje, które się tam znajdują. Popatrz uważnie jak liczyła Lenka, a jak Adam.

Lenka liczyła tak:


A Adam tak:

Czas na zadanie 2.

Popatrz, pierwszy przykład zrobimy razem.

                                                                        


9+5

9+5=9+1+4=10+4=14

I jeszcze ściąga ode mnie:


 

Teraz samodzielnie wykonaj pozostałe działania. Rozpisuj proszę każde działanie tak, jak we wzorze 😉

8+6=

8+7=

6+5=

7+4=

Ufff, czas na przerwę 😊


                                                                             

Jeszcze jedno ćwiczenie😊

                                                                                                            

I czas na zadania w zeszycie ćwiczeń😊 Otwórz je proszę na stronie 36.

ĆWICZENIA

Poproś o pomoc w przeczytaniu poleceń i wykonaj zadanie 2,4 i 5. Pomagaj sobie liczmanami!

Zadanie 3 zrobimy razem 😊

W tym zadaniu mamy Faustynę i Adama, którzy zbierali puszki 😊

Adam znalazł 8 puszek za krzakami i 2 puszki pod ławką 😊

Czyli: 8+2= 10

Faustyna znalazła o 6 puszek więcej niż Adam.

Czyli tyle co Adam – 10 i jeszcze 6.

Czyli: 10+6= ???

Już mamy odpowiedź! 😉

Brawo! 😊 zasłużyłeś na nagrodę 😉

Ułóż puzzle 😉

PUZZLE

Wracamy do ćwiczeń 😉

Tym razem strona 37.

ĆWICZENIA

Postaraj się wykonać wszystkie zadania z tej strony. Jest tego dużo, więc jeśli nie dasz rady dziś – zrób je jutro 😊

Udało się? 😊

To już koniec matematyki na dziś 😊

Przejdźmy do przyrody😊

Obejrzyj film, a dowiesz się co jest tematem dzisiejszej lekcji😉


                                                                          

Już wiesz – dziś rozmowy na temat ogrodu 😊 Wiem, że było dziś sporo pracy z matematyką ,
 zatem dziś tylko wstęp do rozmów o ogrodzie wiosną 😊 Resztę później 😉

Otwórz proszę podręcznik na stronie 34 i 35 i przyjrzyj się uważnie ilustracji 😊 Opowiedz komuś bliskiemu, co na niej przedstawiono 😊 
O zwierzątkach, które są pożyteczne i szkodliwe porozmawiamy na następnych zajęciach 😉

PODRĘCZNIK

Na zakończenie tylko zabawa 😊

                                                                                                       
I LINK DO PEŁNEGO EKRANU ;)

Do zobaczenia dziś na teams! :)



Brawo Ala!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz